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Painel 2 – Panel 2
Como a IA está moldando a criação de conteúdo 

How AI is shaping content creation 

Name

Jorge Avila
UFRJ

Jorge Avila
UFRJ

Name

Leonardo Oliveira 


Especialista em marketing digital com 25 anos de experiência. Atualmente é o Diretor de Tecnologia e Produção Digital da Hogarth Brasil. Nesta função, é responsável pelos times de estratégia, tecnologia, automação, programática e inovações digitais, como realidade virtual e inteligência artificial. É membro do Conselho de Liderança Digital da Hogarth Worldwide. 

Atuou também como Head of Digital e Vice-Presidente de Serviços ao Cliente na Hogarth Brasil. Foi Gerente de Operações na OgilvyOne e Diretor de Produção Digital na Africa Propaganda.  

No início da carreira, se dedicou ao aprimoramento de habilidades técnicas, trabalhando como Desenvolvedor Front-end, Arquiteto de Informação, Especialista em UX e Produtor Digital.  

Desde 2007, passou a ocupar posições executivas, gerenciando equipes técnicas e operacionais, além de promover o desenvolvimento de novos negócios. 

Com a crescente integração de ferramentas de IA e automação nos negócios, passou a atuar também como consultor de soluções tecnológicas para comunicação digital, para anunciantes e agências de publicidade. 

Ao longo da carreira, liderou projetos para grandes marcas globais no Brasil, EUA, Europa e América Latina. 


Digital Marketing Specialist with 25 years of experience. He currently serves as Director of Technology and Digital Production at Hogarth Brazil. In this role, he oversees teams in strategy, technology, automation, programmatic, and digital innovations, including virtual reality and artificial intelligence. 

Member of the Digital Leadership Council at Hogarth Worldwide. 

Previously held positions as Head of Digital and Vice President of Client Services at Hogarth Brazil. Served as Operations Manager at OgilvyOne and Director of Digital Production at Africa Propaganda. 

Early in his career, he dedicated himself to honing technical skills, working as a Front-end Developer, Information Architect, UX Specialist, and Digital Producer. 

Since 2007, has taken on executive roles, managing technical and operational teams while fostering new business development. 

With the increasing integration of AI and automation tools in business, he has also served as a consultant for technological solutions in digital communication for advertisers and advertising agencies. 

Throughout his career, Leonardo Oliveira led projects for major global brands across Brazil, the USA, Europe, and Latin America. 

Leonardo Oliveira
Diretor de Produção Digital / Digital Production Director
Hogarth

Name

Vivian de Melo Silveira 


Formada em Direito pela Universidade Presbiteriana Mackenzie.  

Pós-graduada pelo IBMEC no LLM Direito Empresarial. 

Foi coordenadora da Comissão de Marcas da ABPI. 

Autora de diversos artigos na área da propriedade intelectual.  

Atua na área de propriedade intelectual há mais de 20 anos, tendo, ao longo dos anos, se especializado na área consultiva e de contencioso administrativo de marcas.  

É advogada em Kasznar Leonardos Propriedade Intelectual.   


Vivian de Melo Silveira graduated with a law degree from Mackenzie Presbyterian University and holds a postgraduate degree (LL.M.) in Corporate Law from IBMEC. She served as the coordinator of the Trademarks Study Committee at the Brazilian Intellectual Property Association (ABPI).

Vivian is the author of several articles in the field of intellectual property and has over 20 years of experience specializing in the advisory and administrative litigation aspects of trademark law. 

She is currently an attorney at Kasznar Leonardos Intellectual Property. 

Vivian de Melo Silveira
Moderadora | Moderator
Kasznar Leonardos Propriedade Intelectual